Lokaltrafikkhistorisk forening Sporveismuseet Vognhall 5

Sporveismuseet tildelt Oslo bys kunstnerpris

I dag er vi i Sporveismuseet tildelt Oslo bys kunstnerpris for 2016!

Prisen deler vi med Julie Andem for arbeidet med serien SKAM, Iffit Qureshi, fotojournalist bak prosjektet Humans of Oslo (MVBO), Lise Nordahl, koreograf og pedagog og Fellesverkstedet kulturhus.

«I Vognhall 5 på Majorstuen har Lokaltrafikkhistorisk forening tatt vare på Oslo og Akershus mangfoldige transporthistorie til glede for byens innbyggere. Frivillighet, lokalhistorisk og teknisk kunnskap har i flere tiår vært bærebjelken for å kunne bygge opp en stor samling av trikker, busser, forstadsbanevogner og t-banevogner. Samlingen gir et unikt innblikk i designuttrykket for kollektivtrafikken de siste 100 år.»

Prisen deles ut i Oslo rådhus den 4. mai av Ordfører Marianne Borgen. Vi i LTF og Sporveismuseet er overveldet av glede, og ønsker å takke alle våre medlemmer, besøkende og følgere – tusen takk for at dere bidrar til å ivareta byens sporveishistorie!

18056483_1308534979222890_6889452096540988022_o