Bussgruppen Lokaltrafikkhistorisk forening MAN-buss 964 Sporveismuseet Vognhall 5 Utleie av buss

Bli med veteranbussene våre i sommer!

I samarbeid med Ruter kjører vi i sommer veteranbuss på linje 160, 21 og 83!

Velkommen ombord! Turene er gratis og «første mann til mølla» prinsippet gjelder.

Veteranbusser og -trikker skaper positive assosiasjoner og mimring over transporttilbudet slik det en gang var. Noe av hensikten er å vise forståelse for at bussparken har gjennomgått en stor og omfattende transformasjon fra dieselkrevende busser til dagens el-busser.

Gjennom bussturen opplever man kollektivtrafikkhistorie, byhistorie og hverdagshistorie. Bussturen gir en opplevelse av motorduren, lydene, luktene, manglende klimaanlegg osv. Man opplever forskjellen mellom transportløsning i en ikke fjern fortid vis-à-vis dagens fokus på elektrisk strøm.

Første kjøredag er søndag 30. juni på linje 160. Turen kjøres med buss Bærum forenede bilruter #4649.

Andre kjøredag er søndag 7. juli på linje 21. Turen kjøres med buss Oslo Sporveier #964

Tredje kjøredag er søndag 28. juli på linje 83. Turen kjøres med buss Oslo og Follo Busstrafikk #67.