Vi vil mens museet nå holder ekstraordinært lukket publisere små artikler og videoer. Vi håper denne lille digitale «museumsrunden» kan være et hyggelig alternativ, og ikke minst inspirasjon til å besøke oss igjen ved en senere anledning!
Trikkeskolen XXV
Nesten i suksesjon med type(ne) 1910 og 1912, dvs. HkB 31 – 34 og 35 – 37, anskaffet HkB ytterligere «store» teakvogner i 1914 – 1919. Disse ble også levert av Skabo med Westinghouse som leverandør av det tekniske utstyret. Disse vognene ble levert med «nedbøyd» ende på takoppbygget, og fikk litt større plattformer med bredere dører som gjorde dem noe lengre enn de eldre vognene. Vognene fikk, naturlig nok, numrene 38 – 42, og kom i drift litt spredd mellom 1914 og 1917. En femte vogn som fikk nr. 91 kom i drift også i 1914, men var innrettet for godstransport og var uten benker og skulle betjene godskundene primært på Holmenkollen-Tryvannsbanen.
For de spesielt interessert kan vi også nevne at forskjellen mellom type 1910/12 og 1914 kunne oppsummeres ved at 31 – 37 ble kjent som «trunkene» og 38 – 42 som «panser».