Vi vil mens museet nå holder ekstraordinært lukket publisere små artikler og videoer. Vi håper denne lille digitale «museumsrunden» kan være et hyggelig alternativ, og ikke minst inspirasjon til å besøke oss igjen ved en senere anledning!
Trikkeskolen LI
Sikkert en god ide, og mange prøvde den, nemlig å bygge opp moderne vogner med basis i «gamle understell». Ved å anvende gamle understell og motorer kunne man få ned prisen på nye og moderne vogner. Sporveien prøvde løsningen, skal vi si i tidens melodi, og anskaffet åtte motorvogner mellom 1954 og 1958. Her var understellene gamle, og kanskje derfor vognene fikk gamle nummer? De fikk nr. 33 – 40, men akk ingen umiddelbar suksess, og det ble med disse såkalte «kyllingene». Allikevel, de fikk et langt liv. Som nye ble de kjørt på linje 8 og 13. Deretter på 13 og så på linje 5 og deretter linje 6. De var for de fleste entusiastene vel mest kjent somt morgenvogner i linje 1 og 7. De ble faset ut i 1984, og nr. 38 er beholdt som museumsvogn. Her nr. 33 hvor Thorleif Strandholt trykket på knappen i Sinsen-sløyfa.