Trikkeskolen LX

Vi vil mens museet nå holder ekstraordinært lukket publisere små artikler og videoer. Vi håper denne lille digitale «museumsrunden» kan være et hyggelig alternativ, og ikke minst inspirasjon til å besøke oss igjen ved en senere anledning!

Trikkeskolen LX

Den vanligste typen kom til i form type T1-2, 1031 – 1090 og type T2 1091 – 1105. 60 + 15 vogner idet de siste 15 i praksis var en etterbestilling og ikke skilte seg fra T1-2. Disse vognene var teknisk like og ble sett på som «grunntypen» som var utstyrt med bare førerrom i A-enden. C-endene, uten førerrom, ble alltid kjørt i to-vognstog og alltid parkoplet ettersom det ikke gikk å kjøre med C-enden uten førerrom som ledende, en løsning som ble valgt også på 1106 – 1135 og 1136 -1162 (T3 og T4). Her har vi altså 1031, den første av i alt 75 enheter ved Munkelia i den seneste bemalingen.

1031 på Munkelia. Foto: Ukjent / Sporveismuseet
Dette innlegget ble publisert i Lokaltrafikkhistorisk forening, Sporveismuseet Vognhall 5, Trikkegruppen. Bokmerk permalenken.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.