Trikkeskolen LX

Trikkeskolen LX

Den vanligste typen kom til i form type T1-2, 1031 – 1090 og type T2 1091 – 1105. 60 + 15 vogner idet de siste 15 i praksis var en etterbestilling og ikke skilte seg fra T1-2. Disse vognene var teknisk like og ble sett på som «grunntypen» som var utstyrt med bare førerrom i A-enden. C-endene, uten førerrom, ble alltid kjørt i to-vognstog og alltid parkoplet ettersom det ikke gikk å kjøre med C-enden uten førerrom som ledende, en løsning som ble valgt også på 1106 – 1135 og 1136 -1162 (T3 og T4). Her har vi altså 1031, den første av i alt 75 enheter ved Munkelia i den seneste bemalingen.

1031 på Munkelia. Foto: Ukjent / Sporveismuseet