Trikkeskolen LXI

Trikkeskolen LXI

Før serie T3 dukket opp, rakk Sporveien så vidt å trekke pusten, men de rakk det. De rakk å innføre bruken av skivebremser på 1106 osv. De kom til med første vogn levert i mai 1970 så de må ha rukket å ta et par dype åndedrag for de første rakk å få hjulene på skinnegangen seint i 1969.1124 er foreviget ved Munkelia og naboen har rukket å brenne bråte. 1124 er i den gode gamle terrakotta-looken. Det var Per Lyng som betjente utløser, og så mye mer har jeg ikke å tilføre. Skivebremsene syntes ikke i denne vinkel.

Foto: 1124 Munkelia. Foto: Per Lyng / Sporveismuseets arkiv