Trikkeskolen LXII

Vi vil mens museet nå holder ekstraordinært lukket publisere små artikler og videoer. Vi håper denne lille digitale «museumsrunden» kan være et hyggelig alternativ, og ikke minst inspirasjon til å besøke oss igjen ved en senere anledning!

Trikkeskolen LXII

T4 kom, som den siste klassiske T-banentypen i drift i 1976 og 1978. Igjen trakk man pusten. Det kunne virke som om man plutselig var i tvil? Trengte man virkelig så mange T-banervogner? Det kan virke som om man nok mente nei, man valgte jo å ferdigstille t.o.m 1162 og sette dem i drift. Klarer dere å se at T4 ble bygd med litt større førerrom og litt større frontvinduer? Ser dere feltmatinga som var trinnløs? Du kunne se at man gikk bort fra gul/grønne interiør, men du kunne ikke se at vognene 1147 – 1162 ble bygd om til type T7 og T8 i 1985-1988. Her har Ole Mjelva stått opp tidlig og knepet 1144 i 1982.

1144 i 1982. Foto: Ole Mjelva / Sporveismuseets arkiv
Dette innlegget ble publisert i Lokaltrafikkhistorisk forening, Sporveismuseet Vognhall 5, Trikkegruppen. Bokmerk permalenken.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.