Trikkeskolen LXIII

Trikkeskolen LXIII

Det så jo ut til at T4-vognene, trikkeskolens kapitel LXII skulle ha blitt de siste egentlige trikkene som skulle komme til Oslo Sporveier, men så feil vi kom til å ta, heldigvis. Vinden snudde høsten 1977, det ble nye trikker, og forløperen var 3052. Sporveien leide inn en moderne bybanevogn vinteren 1977-78 som ble testet på linje 9, og medførte mye «nytt». 3052 var av type GT8S fra Düsseldorf og finner vi her i Grefsen vognhall i 1978. Denne ble jo levert pant tilbake med takk for lånet, men jeg syns nå den hører med.

Foto: Nevenius / Sporveismuseets arkiv