Trikkeskolen LXVII

Trikkeskolen LXVII

I 1981 mottok Sporveien de 15 siste vognene T-serie, T6-serien 1319 – 1333 som avsluttet serien som kom til slutt å inneholde 162+33 = 195 vogner. De femten vognene ble som de første utført med to førerrom og ulikt disse også kom til å kjøre som enkle enheter. Ved behov liksom det ble kjørt med 3-vogntog. Typene T7 og T8 kom til ved ombygginger  av type T4, så antallet økte ikke utover de 195. Vi lar 1319 vise dem i den pureste form som enkel vogn som linje 14 i 1987. De ble som de siste faset ut i 2010 sammen med T5.

Foto: Jacobsen / Sporveismuseets arkiv