Trikkeskolen LXIX

Trikkeskolen LXIX

Endelig, for første gang siden 1958 kom det helt nye trikker til Oslo. DüWag leverte 10 vogner i 1983 og i samarbeid med Strømmen 15 vogner i 1983. Vognene tok hull på en ny nummerserie 101-115 type SL79 eller S79 som den het som ny. Her lar vi 101 som passerer over Sæterbrua representere Serie I vognene i 1985. Ole Mjelva betjente utløser og det var vært å leve i framtid for en trikkeentusiast som meg. Ennå i 2021 er serien fulltallig, men endret «en god del».

Sæter 1985. Foto: Ole Mjelva / Sporveismuseets arkiv

Ett svar til “Trikkeskolen LXIX”