Trikkeskolen LXXVI

Trikkeskolen LXXVI

Vi nærmer nå slutten. Leksjon LXXVI omhandler SL95, «italinera». De kom til mellom 1999 og 2006 og utgjorde 32 enheter, men idriftsettelsen ble forsinket for flere av dem av «kontraktuelle årsaker» som det het seg, fra mai 1999 til juni 2006. 156 ble utrangert allerede i 2018, for å innvinne deler, så den ble tatt ut av drift etter bare 18 år.
Her kommer 150 rundt svingen inn i Riddervoldsgate et sted den ikke har noe å gjøre.

Foto: Ukjent / Sporveismuseets arkiv