Trikkene i trafikken X

Trikkene i trafikken X

Egentlig har jeg unngått typiske «typebilder» og konsentrert meg om trafikkbilder så dette får være unntaket, men er altså tatt på Bentsebrua med 158 på vei på en av sine først turer «med folk» i mars 1937. Nesten alle sitter i forreste kupe, alle er menn og ser alvorlige. Det er ikke noe moro å teste nye trikker så det var neppe lov å le. Det er snøslaps og surt og jeg har ingen etterretning om hvordan det egentlig gikk på den her turen. Her ruller altså den nye tid fram, vi skulle helt fram til 1985 før det begynte å nærme slutten.

Foto: Henriksen & Steen / Nasjonalbiblioteket