Trikkene i trafikken XVIII

Bildet i dag stammer fra Wilse-bildene og er datert sommeren 1943, og som vi ser er det kjemisk fri for biltrafikk, men med mange trafikanter. Et tog med to tilhengere av Bærumbanens type har er på vei vestover. Det er akkurat på vei inn på vestgående plattform, men jeg oppfatter ikke hva de har med folk bak trikken. Venter de på trikken eller , er   …?Uansett, et tog står klar til avgang fa Skøyen. Det har X-skilt, kanskje X Østbanen ellers ville det helst stått 3 til Sinsen og blitt kjørt med gullfisk. I svingen ned fra Hoff kommer det i alle fall en av Bærumsbanens moderne B-vogner. Ellers sykles det, eller man går. Ved Skøyen var også togene på Drammensbanen et alternativ, Sandvika eller Asker eller hele veien til Drammen hvor man kunne bytte til smalsporede tog på Vestfoldbanen. Dette er dog et tog med moderne elektrisk motorvogn. Typisk med to trevogner, mellomvogn og styrevogn og motorvogn av type 5 som de het.

Foto: WIlse / Nasjonalbiblioteket