Trikkene i trafikken XXIX

Trikkene til Besserud har stoppet på Midtstuen i mars 1906 for å utveksle reisende. Det er lenge siden «bjønn snudde seg i hiet», snøen har dog bare så vid begynte å bråne, og det er både skiføre og kjelkeføre enda en god stund. De første store teak-vognene er ennå fire år unna så de små Schuckert-vognene dra lasset enda noen år. Her ser dere korrekt plassering av de lange styrepinnene når man ville ake fiskekjelke. Legg merke til tilhengeren som går i det borteste toget. Dette er en godsvogn som ble «midlertidig» beskikket som personvogn ved store trafikk. De ble åpenbart også forsynt med vinduer med glass i. LTF eier en slik godsvogn. Klør noen i fingrene etter å gjenskape en slik, der det værsågod.

Foto: Wilse / Nasjonalbiblioteket