Trikkene i trafikken XLIII

Det litt fint å legge ut et bilde fra Bergen i den klassiske trikketiden mellom 1948-51 ved Stadsporten hvor linje 2 må sno seg utenom. Porten var for trang, det var ikke plass til trikk, men her kommer 119 rundt porten. For den som vet noe om slikt, så var 119 den ene av gruppen 116 – 119 som var født som tilhengere, men som sporveien bygde om til motorvogner. 119 hadde en annen spesialitet, den hadde en annen utforming av håndbremsen med spindelen innenfor skjermen. Noe å imponere med? Føreren har glemt å snu skiltet til Engen.

Foto: Nasjonalbibilioteket