Trikkene i trafikken XLIV

Linjene 16 og 17 var barn av den nye forende linjenettet til det sammenslåtte Oslo Sporveier. Bildet vår stammer fra 1938 fra Thune med linje 16 på vei mor Skøyen, altså er det ikke lenge før vogn 60 har nådd endestasjonen og vi har også følge av en buss i linje 20 som er periode kjørt hit ut. Kanskje litt hasardiøst å kjøre forbi her? Man her vel ikke full oversikt over trafikkbildet kan det se ut til? Vogn 60 er en av de fem SS-vognene av blåtrikkens 1913-typen.

Foto: Wilse / Nasjonalbiblioteket