Bussringen Drift med trikk og buss Lokaltrafikkhistorisk forening Sporveismuseet Vognhall 5

Bli med på guidet tur med veteranbuss!

Sporveismuseet kjører veteranbuss på gamle linje 20 (Bussringen) søndag 8. august med avgang fra Sporveismuseet Vognhall 5 på Majorstuen kl. 12.00 og 13.30*. Denne søndagen kjører vi med bussen OS 720 som er en 1964 Leyland Worldmaster.

Bli med på en lærerik rundtur i byen på en drøy time! Turen er inkludert i inngangsbilletten på Sporveismuseet (50 kr.).

Det er begrenset antall plasser. «Første-mann-til-mølla» prinsippet gjelder. Billetter selges fra kl. 11.00 i museumsbutikken.

Veteranbussen kjører linje 20, slik den gikk før krigen, som en ringlinje. Turen er guidet og særlig for deg som er interessert i byhistorie. Varighet er ca. én time og ett kvarter, uten av- og påstigning underveis. Turen blir ofte for lang for små barn.

*Turen klokken 13.30 avlyses ved lite oppmøte/belegg og erstattes av en kortere tur i nærområdet uten guide.