0. Siste nytt

(oppdatert 16.02.2016)

1. Bevaring og restaurering

      A-177 gjennom årene

      Tekniske data

      Overhaling av motoren

      Overhaling av akslinger og drivverk

      Restaurering av ramme og reisverk

      Utvendige plater og luker

      Tak og gulv

      Dører

      Skiltkasser

      Utvendig belysning

      Utvendig utstyr

      Farger og påskrifter

      Reklame

      Interiøret

      Utstyr på førerplassen

      Kommende arbeider

      Nettopp utført

2. Utviklingen av 1929-modellen og dens etterfølgere

      Forbildet fra Amerika:

        ”Metropolitan Coach”

      Type B1 eller

        ”makrellkassene”

      Type B2 eller ”40-vognene”, alias ”gyngehestene”

      Type B3 eller ”Twin Coach”

      Type B4 eller ”60-vognene”

      Type B5 eller ”70-vognene”

      Strømmen-busser over hele landet

3. Ute i trafikken

      Oslo Sporveiers makrellkasser og gyngehester i drift

      Bussrutene før og under krigen

      Bjølsen bussgarasje

4. Den videre utviklingen av Strømmen-bussene

      Turbinbussene

      Trolleybussene og Strømmen-Leyland

      Tilbake til chassis og slutten på bussproduksjonen

5. Fabrikantene

      Strømmens Værksted

      ACF

      Hall-Scott

Sporveismuseets hovedside